برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

رم سرور hp

فیلتر توسط
نمایش 1 تا 20 از 55 مورد

رم سرور 

کلمه‌ی RAM مخفف شده عبارت (Random Access Memory) است که به معنای حافظه‌ی دسترسی تصادفی می‌باشد. رم یکی از اجزاء سخت افزاری در وسایل الکترونیکی  مانند لپ تاپ ، تبلت ، رایانه ، سرور و تلفن‌های هوشمند به حساب می‌آید. حافظه‌ی رم در کامپیوتر‌ها معمولا به عنوان ماژول مثل DIMM یا SO-DIMM sodimm نصب می‌گردد و در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها اکثرا این حافظه روی دستگاه به شکل میکس شده می‌باشد و ما توانایی آن را نداریم که از روی دستگاه برداریم یا حذف نماییم.

رم به طور مستقیم با سرعت سیستم عامل و دیگر برنامه‌‌های کامپیوتر ارتباط دارد. جالب است بدانید که هر چقدر میزان حافظه بیشتر باشد یا به عبارت دیگر حافظه کافی باشد، برنامه‌ها به طور همزمان و با سرعت نسبتا خوبی انجام می‌شود. 

رم سرور

انواع رم سرور hp

به طور کلی ما چهار نوع رم DRAM، SRAM  SRAM و DDR داریم که همه آن‌ها باید به به منبع تغذیه متصل گردد بنابراین اگر انرژی‌ از طریق منبع قطع شود نمی‌توان انتظار این را داشت که اطلاعات در رم ذخیره شده‌اند.

رم DDR2

این نوع رم جزء قدیمی ترین‌ها رم ها به حساب می‌آید اما چون سرعت بالایی دارند هنوز از آن‌ها استفاده می‌شود همچنین این رم‌ها می‌توانند چهار نوع انتقال را در یک پالس از کلاک انجام دهند.

رم DDR3 

این رم‌ها در سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه شدند و بدون شک قابلیت‌های بیشتری نسبت به رم‌ قبلی دارند که توانسته جایگزین آن شود. 

رم DDR4 

سرعت و زمان بندی رم DDR4 از ویژیگی‌های منحصر به فرد این رم است که او را از دیگر رم‌ها جدا می‌کند. اما هر نقصی که در رم DDR3 وجود دارد در این رم نیز وجود دارد. 

ddr چیست؟ 

به طور کلی می‌توان گفت که DDR مخفف شده عبارت Double Data Rate که به معنای انتقال داده دوبرابر، می باشد. 

قبل از آن که DDR وارد بازار شود از تکنولوژی SDR استفاده می‌کردند که مخفف شده عبارت Single Data Rate می‌باشد. 

تکنولوژی SDR در هر کلاک پالس یک بیت انتقال داده می‌شود اما در تکنولوژی DDR در هر کلاک پالس دو بیت انتقال داده می شود در نتیجه سرعت بسیار بالا تری در مقایسه با SDR خواهد داشت.

SDR فقط در لبه ی بالا رونده کلاک پالس یک بیت را منتقل می کرد اما DDR هم در لبه ی بالا رونده یک بیت و هم در لبه پایین رونده یک بیت دیگر را منتقل می کرد.

طریق کار این طوری است که SDR  فقط در لبه‌ی بالا رونده کلاک پالس یک بیت را منتقل می‌کند اما DDR هم در لبه‌ی بالا رونده یک بیت و هم در لبه پایین رونده یک بیت دیگر را منتقل می‌کند.

تفاوت رم سرور با رم معمولی چیست؟ 

بزرگترین تفاوت بین این دو داشتن تکنولوژی ECC است که به منظور تشخیص خطا در ساختار رم سرور قرار میگیرد. اما رم معمولی که در لپ تاب و کامپیوتر وجود دارد این قابلیت را ندارد.

همچنین وجود ECC در رم سرور این قابلیت را ایجاد می‌کند که فضای امن و پایدار برای داده‌های شما ایجاد کند. 

وجود تکنولوژی ECC در رم سرور باعث از بین رفتن خطای چند بیتی نیز خواهد شد که تا 99 درصد حافظه سرور قادر خواهد بود آن را اصلاح کند، در غیر این‌ صورت با نادیده گرفتن آن از هنگ کردن یا خاموش شدن ناگهانی سیستم جلوگیری می‌کند تا اطلاعات به‌طور کامل بارگیری شود.

با وجود اینکه رم‌ معمولی در مصرف انرژی و افزایش عمر باتری بسیار موثر است، اما رم سرور به‌ دلیل بهره‌مندی از تکنولوژی پیش‌بینی خطا باعث می‌شود تا مصرف انرژی به‌ کمترین میزان خود کاهش یابد.

رم سرور single rank

اصطلاح  Rank توسط JEDEC که یک سازمان تجاری مستقل برای قطعات نیمه هادی و یک نهاد استاندارد سازی است، برای ایجاد تمایز بین تعداد بانک‌‌های حافظه بر روی ماژول رم به وجود آمده است. مفهوم Rank برای تمامی ماژول‌‌های حافظه صدق ‌می‌کند اما معمولا برای رم‌‌های سرور اهمیت بیشتری دارد. چرا که در سرور، رم‌های بیشتری مدیریت ‌می‌شوند.

رم Single Rank، نوعی ماژول حافظه است که در آن تمامی تراشه‌های حافظه به صورت یک گروه واحد در دسترس خواندن و نوشتن حافظه قرار دارند. در واقع یک ردیف از چیپ‌های حافظه در جلو و یا پشت ماژول قرار دارند. شما می‌توانید با بررسی برچسب اطلاعاتی رم تعیین کنید که آیا رم سینگل رنک است یا نه. این RAM با 1Rx در کنار مقدار حافظه بر حسب گیگابایت شناسایی می‌شود.

با توجه به مطالب بالا در مورد RANK مطرح شد، پهنای رنک 64 بیت است و از آنجایی که رم Single Rank نیز تنها یک ردیف چیپ حافظه دارد، آن هم 64 بیت پهنا را شامل می‌شود. در صورت دخیل شدن کد ECC، این مقدار به 72 بیت خواهد رسید.

رم سرور dual rank

رم‌های Dual Rank همانطور که از نامشان پیداست، نوعی از حافظه هستند که بر خلاف رم‌های Single، یک جفت گروه تراشه دارند. از آنجایی که تعداد چیپ‌های روی این ماژول دو برابر رم سینگل رنک است، میزان ظرفیتی که ارائه می‌دهد نیز دو برابر خواهد بود. برای مثال در رم Single یک ردیف 8 گیگابایتی داریم اما در رم Dual Rank دو ردیف 8 گیگابایتی داریم که در مجموع 16 گیگابایت را ارائه می‌دهد.

از روی برچسب این RAM به آسانی می‌توان شناسایی کرد که رم از نوع Dual Rank است. به این صورت که نام نوشته روی آن با پسوند 2Rx آغاز شده و بعد از آن، ظرفیت حافظه بر اساس گیگابایت نوشته می‌شود.

 قیمت و خرید رم سرور hp

امروزه با گسترده شدن حجم اطلاعات و اهمیت آن در مجموعه‌های بزرگ یکی از با اهمیت‌ترین سخت‌افزارها در سرور hp رم‌ها هستند. انتقال اطلاعات از پردازنده‌ها به هارد توسط رم سرور انجام می‌شود. برای خرید رم سرور hp به غیر از ظرفیت، باید به درگاه توجه کنیم. یکی از موارد بسیار حائز اهمیت در هنگام خرید رم سرور hp انتخاب رم مناسب با هدف دستیابی به اطمینان حداکثری و عملکرد و بازده بیشتر می‌باشد.

خرید رم سرور HP می تواند امکانات و مزایای زیادی را در اختیار کاربران قرار دهد که شامل ارتقای عملکرد و افزایش توان عملیاتی دیتا کمک می‌کند. این عملکرد باعث کاهش زمان پاسخگویی به تراکنش‌ها به کمک رم سرور hp که با سرور ادغام شده صورت می‌گیرد. همانطور که قبلا اشاره کردیم رم سرور hp در یک فضای شدید عملیاتی تست و سپس برای فروش به بازار ارائه می‌شود. به این ترتیب از قابلیت‌های اطمینان و up time یا زمان حداکثری آن اطمینان حاصل می‌شود. نکته‌ی قابل توجه این است که رم سرورهای hp برای دسترسی به حداکثر بهره‌وری طراحی شده‌اند و استفاده از آن باعث می‌شود که مصرف برق به شکل قابل توجه‌ای کاهش پیدا کند.

موارد مرتبط به این دسته بندی :

cpu سرور

هارد سرور اچ پی

نمایش بیشترنمایش کمتر

تنظیمات

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم