برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

هیت سینک سرور HP

فیلتر توسط
نمایش 1 تا 12 از 12 مورد

هیت سینک سرور HP

به طور کلی تمام سرورهای اچ پی سری ml, dl , bl, sl برای خنک سازی پردازنده قطعه ای به نام هیت سینک را مورد استفاده قرارمی دهند. از وظایف اصلی هیت سینک سی پی یو سرور اچ پی انتقال گرما از پردازنده است. هیت سینک سرور HP که از قطعه بسیار مهم در سرورهای اچ پی به شمار می رود. به این دلیل که از اصلی ترین و حیاتی ترین بخش سرور قابلیت حفاظت دارد. هیت سینک سی پی یو سرور اچ پی  از مدل های مختلفی تشکیل می شود، که بسته به نوع، مدل سرورمتفاوت است. از این رو انتخاب درست و با کیفیت این قطعه برای سرور اهمیت زیادی دارد. 

هیت سینک سرور hp

هیت سینک CPU چیست

هیت سینک سرور به عنوان وسیله ای برای دما و یا پایین آورنده حرارت می شناسند. هیت سینک این وظیفه را داشته تا میزان حرارت قطعه را کنترل نماید و از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری کند. هیت سینک ها را نوع مبدل حرارتی می دانند که کار کنترل حرارت تولید شده، را انجام می دهند. هیت سینک در سرور از افزایش دمای غیر مجاز جلوگیری خواهد کرد. هیت سینک ها قابل نصب برروی قطعاتی هستند، که تولید کننده گرما به شمار می روند. حرارت تولید شده توسط این قطعات از طریق اتصال فیزیکی به هیت سینک ها انتقال می یابد. هیت سینک می توانند حرارت و گرما را از قطعه مورد نظر دور کنند و آن را در فضای اطراف خود انتشار دهند. 

هیت سینک CPU چیست

انواع هیت سینک سرور

هیت سینک ها براساس جنس، اندازه و شکل ظاهری دسته بندی می گردند. هیت سینک ها از نظر نوع عملکرد شامل موارد نیز هستند. 
1- هیت سینک های Active : هیت سینک های فعال به هیت سینک های می گویند که به یک فن یا دمنده بستگی دارند. این هیت سینک بالطبع از قیمت و راندمان بالایی برخوردارند. 
2- هیت سینک های passive : هیت سینک های غیر فعال شامل هیت سینک هایی بوده، که قطعه متحرک ندارند و تنها هوا در میان فن ها جریان دارد. کنترل دما در هیت سینک های passive با استفاده از فرایند همرفت یا convection انجام می پذیرد. 

قیمت هیت سینک سرور اچ پی 

قیمت هیت سینک سرور اچ پی با توجه به جنس آلیاژ به کار رفته در آن دارای تفاوت هایی می باشد. علاوه بر آن هیت سینک ها که از ابعاد و مشخصات فیزیکی متنوعی بهره مند هستند. جنس آلیاژ به کاررفته در هرمدل هیت سینک تفاوت دارد. از بین سه آلیاژ طلا ومس و آلومینیوم هیت سینک های آلومینیومی دارای بهترین قیمت هستند. در صورت عدم به کار گیری این قطعه عمر مفید پردازنده کاهش می یابد. به علاوه موجب آن خواهد شد که هزینه های بیشتری صرف تعمیرات شود. قیمت هیت سینک ها براساس نرخ روز دلار و ارز محاسبه می شود. مجموعه ما در شرکت دوبرکا تمام سعی خود را دارد که هیت سینک مد نظر شما کاربران عزیز را با قیمت و کیفیت مناسب تهیه نماید. 

هیت سینک سرور

خرید هیت سینک سرور اچ پی

همانطور که از نام این محصول پیداست این قطعه از نمونه تولیدی از کمپانی اچ پی محسوب می شود. این قطعه از متریال های مانند مس و آلومینیوم ساخته می شود. به همین منظورمی تواند از دلایل کاهش دما و گرما باشد. وظیفه هیت سینک مدیریت دمای مناسب تجهیزات الکترونیکی مانند سرورها است. خنک بودن سرور بر افزایش عملکرد و سرعت پردازش سرور تاثیر زیادی دارد. نوع دوم سرورهای g8 به صورت پیچی عرضه شده اند. از نسل نهم به بعد به چند نوع تقسیم می شوند. دسته اول که به صورت استاندارد است مخصوص پردازنده های رده متوسط و پایین تر هستند. اما دسته بعد هایپر پرفورمنس بوده و برای پردازنده های بالاتر کارایی دارند. هرچه پردازنده خنک تر باشد دستگاه عملکرد بهتری دارد. 
 نحوه ی کار هیت سینک چگونه است
هیت سینک گرما از پردازنده گرفته و توسط فن را آن را به خارج انتقال می دهد. بدون هیت سینک تمامی وسایل الکترونیکی به سرعت داغ شده و در نتیجه منجر تعمیرات پر هزینه می شوند. 

جنس هیت سینک از چیست

هیت سینک ها که از فلز مس و آلومینیوم هستند. این دو فلز به عنوان رسانای حرارتی عمل کرده و گرما را از پردازنده می گیرند. آلومینیوم یک فلز ارزان قیمت و سبک به شمار رفته  و دارای عدد رسانایی حرارتی 235w/mk می باشد. هرچه عدد رسانایی حرارتی بیشتر باشد، این فلز قادر به هدایت گرمای بیشتر است. مس نیزاز میزان رسانایی حرارتی 400w/mk برخوردار است که نسبت به آلومینیوم سنگین تر و گران تر می باشد. 
فروشگاه دوبرکا به عنون شرکت وارد کننده سرور اچ پی در ایران می باشد که با توجه به ارائه محصولات با  کیفیت می توانید در این زمینه با مشاوران ما در جهت خرید در ارتباط باشید.

موارد مرتبط به این دسته بندی :

خرید سرور HP

CPU سرور

نمایش بیشترنمایش کمتر

تنظیمات

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم